tisdag, januari 30, 2007

Ledsen i dag

Jag upptäckte i morse att jag någon gång under kvällen har tappat ett örhänge. Mitt absoluta favoritörhänge dessutom! Mitt absoluta favoritpar om min gudmor köpte till mig när hon var i Indien för några år sen och absolut inte går att hitta i någon butik ens i Europa!

Jag hade dem på mig i går och så var jag och tränade och eftersom de är rätt stora tog jag av dem och la dem i lilla facket på ryggsäcken innan träningen. I morse när jag skulle plocka upp dem var ena borta! Någonstans mellan Friskis & Svettis har jag tappat det och jag vet inte vart. Kanske var det när jag tog upp mobilen någonstans på gångvägen i mörkret för att kolla om jag fått några sms? Om jag tappade det då har jag ju definitivt tappat det för gott, ligger väl i snön någonstans och blir nertrampat tills i vår. Eller, hoppas, hoppas, hoppas, tappade jag det inne i omklädningsrummet och någon hittade örhänget och lämnade in det till receptionen. Jag ska ringa så snart det öppnar! Jag ska sätta upp lappar och utlova hittelön, bara jag får tillbaka mitt örhänge!
Kanske tappade jag det när jag tog upp nycklarna ur väskan men jag minns inte när och hur jag gjorde det, kanske redan inne i omklädningsrummet, kanske i hissen på väg upp till lägenheten, kanske har det trillat ner i hisschaktet och ligger där tills nästa hissrenovering? Då har jag ju också förlorat det för alltid...

Jag är så ledsen över det här, jag älskar det där örhängena, både för att det är så vackra och för att jag fick dem av min gudmor.

Håll tummarna för att jag hittar på det någonstans!

Inga kommentarer: