fredag, januari 26, 2007

Offra sig...

Men vad gör man när kollegan kommer in med tre tårtor och säger "vi måste smaka på de här så vi vet vilken vi ska beställa till konferensen"? Jag menar, det står tre olika tårtor i företagets kyl och bara ropar på mig. Jag får väl offra mig då? Eller hur? Jag menar, kalorier som man får i sig på det här sättet kan ju bara inte räknas, eller? Typ som mat man äter på fyllan, det räknas inte heller. Det här är ju jobbrelaterat så jag får väl helt enkelt tvinga mig själv till att äta en bit halloncheesecake, en bit jordgubbscheesecake och en bit chokladtårta?

Det svåra beslutet är ju liksom vilken man ska börja med...

4 kommentarer:

dddd sa...

*kastar bak huvudet och vrålar*

AAARRRRGHHHHH

Klagan sa...

mmmmm tårtaa

Anonym sa...

En gång=ingen gång och dessutom jobbrelaterat...se så ät på bara.

Mel sa...

Miss KYD, lugn och fin nu, det finns tårta så det räcker till dig också.

Klagan, så reagerade hela kontoret! Och sen blev det rusning till köket.

Annakristina, exakt, det måste ju stämma eller hur? Fast det blev ju inte bara en gång måste jag erkänna... Men nu står det utttorkade efter en helg i kylen så jag tror att de är rätt säkra.
(ja, vi lämnade faktiskt tårta kvar, det var så mycket!).