lördag, januari 06, 2007

Nyårlöfte

Det är väl kanske lite sent att bestämma sig för nyårslöften men jag lovade en sak i veckan i alla fall. Jag har rätt många kokböcker hemma som jag sällan använder, ofta lagar jag bara på känn i alla fall. Men jag gillar mina böcker. Nyårslöftet är att laga ett recept ur någon bok varje vecka och jag började i dag. Det blev pizza med rostad paprika, blancherad lök och salami från Anna Bergenströms nya bok, "Under valnötsträdet". Jag gjorde det helt och hållet från början, inklusive pizzadeg och tomatsås (som blev jättegod! Det kommer nog att bli pastasås av det som blev över). Och det blev sååååå gott! Bästa pizzan någonsin! Jag tog en bild också.



Nu måste jag faktiskt gå ner och köpa lite lördagsgodis.

(och msn flörten ringde i eftermiddags...)

1 kommentar:

Fröken Lund sa...

Det där såg inte alls dumt ut!

Jag åt tacos ikväll, med två korridorsvänner. Tillsammans är vi "soffgruppen". Soffgruppskvällar innebär bara mys. Ikväll till "Släkten är värst".