fredag, januari 26, 2007

Snyggingar

Jag leder ju spinningpass två gånger i veckan. I går hade jag mitt vanliga kvällspass (Som för första gången var helt fullbokat! Whoohooo!) och hade förväntat mig att de tre cyklarna mitt framför ledarcyklen skulle vara tomma som vanligt. Det är ALLTID de tre som är tomma, ingen vågar sitta för nära ledaren (väldigt svenskt skulle jag tro). Jag tror att folk tror att jag ser dem mindre om de sitter längst bak. HA! säger jag bara. HA! HA! Det är vad ni tror ja...faktum är att de som sitter längst fram ser man nästan inte alls, man tittar över dem och ser alla på rad två och tre bäst. Jag ser när ni maskar!

Hur som helst, åter till de tre cyklarna längst fram. De var inte tomma, det var tagna av tre snygga killar i 25-30 års åldern. Trevligt, tänkte jag, med lite snyggingar på passet. Det är ju aldrig fel! Ögongodis, även ledaren kan ju behöva sånt som motivation.

Passet drar i gång punktligt och snyggingarna trampar på. Uppvärmningen är snart avklarad och alla är ordentligt varma. Det är då jag märker det...vad som bara kan beskrivas som en odör når min näsa. Någon har uppenbarligen glömt att borsta tänderna de senaste dagarna...och det värsta är att det är någon av snyggingarna!! Som stinker! Och inte bara det, när passet är i gång ordentligt och alla svettas på så skakar snygg-blondisen håret ur ögonen och fläkt av otvättad kropp når mig!! Inte svett utan så där som bara killar kan lukta, stelt, intorkat hårvax blandat med typ hudavlagringar i kläderna som inte tvättats särskilt noga, dålig andedräkt och skitigt hår. Ewwww, ewwww, ewwww!

Hela fasade sprack direkt. Vad hjälper det om han ser ut som något ur senaste Armani annonsen om han stinker som en gris?

Dagens ledord: Snyggingar, tvätten eder!

4 kommentarer:

dddd sa...

Hahahahaah! Yuk, så äckligt! Jag har aldrig några snyggingar på mitt aepass. Däremot en trevlig äldre man.

Du skulle ropat ut han stank i micken. That'll teach him. Moahahaha!

Mel sa...

Får sätta upp en sån där skylt som man har på badhus "För allas trevnad, dusha innan du går in i spinningsalen".

Du, det är låg raggfaktor på aepass, alldeles för mycket tjejer. :p

Anonym sa...

uj... gud va äcklit...

Anonym sa...

men om man sitter längst bak då?..syns det? Stanken lär ju inte nå fram iaf?
*orolig spinnare*