lördag, januari 06, 2007

Grisar

Vet ni vad jag hatar? Odugliga jävla män som är otrogna mot sina flickvänner.
Min bästa kompis kom i veckan på sitt låga kräk till pojkvän i säng med en annan tjej. Hon bokstavligen öppnade dörren för att se honom där i säng med en annan. Han försökte liksom inte ens dölja det för henne.

Som hennes bästa kompis har jag en rätt enkelspårig syn på det hela. Han är ett kräk, en jävla gris som inte förtjänar henne, att vara otrogen är det lägsta man kan göra och han borde få ballarna avklippta med en oslipad, skitig ullsax.

Han förtjänar henne inte. Punkt.

Hon ser saker lite mer nyanserat och i bland är inte livet så enkelt att man bara kan kasta ut kräket. Hyror ska betalas, jobb måste fixas, lägenheter måste hittas. Dessutom vet man inte om man vill kasta bort nästan tre års förhållande.

Jag vet ju vad jag tycker.

Gris. (jag ångrar det utrycket, grisar är trevliga djur och bör egentligen inte sammanblandas med så låga kräk som vissa män. Till och med riktigt kräk är trevligare än män som inte kan hålla kuken i styr)

Inga kommentarer: