måndag, januari 22, 2007

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 3, hem, cykel och skåpet på F&S. Jobbnycklarna sitter på en annan knippe.

Vilken svordom använder du mest: Bussjävel

Äger du en iPod: Ja, en svart Nano 2GB

Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 06:25, en klockradio som drar i gång Morgonpasset i P3 strax innan Ekot.

Hur många resväskor äger du: eh...en stor Haglöfs ryggsäck om den räknas.

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Ja, när jag ska ner i tvättstugan eller till soprummet.

Var köper du dina matvaror ifrån: Konsum, Hemköp eller Ica.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ta bilden, det är alltid jag bakom kameran.

Har några av dina vänner barn: Ja, en har en liten dotter och snart blir han tvillingfar också.

Har någon någonsin kallat dig lat: Ja, absolut!

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu: Minns inte, jag tror det är James Morrison eller Jamie Cullum.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig, chokladmjölk är för sött.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Nej, men det är bara måndag morgon ännu.

När var senast någon stötte på dig: Vet inte, jag är rätt kass på att uppfatta signalerna.

Vad åt du till middag: Fullkornspasta med keso, avokado och ajvar relish.

Använder du huvtröjor: Ja, men bara som slappartröjor.

Kan du vissla: Ja, till och med busvissla mellan fingrarna.

Har du någonsin deltagit i en demonstration: Ja, det var något om en protest mot avgift på skolmaten under gymnasiet.

Vem var den sista som ringde dig: Min kollega

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Allt som snurra, går fort och är kul.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Ja men ju äldre jag blir ju mindre bryr jag mig.

Vilket riktnummer befinner du dig i: 018

Tittade du på tecknat när du var liten: Ja, Tom & Jerry i Lilla Sportspegeln!

Hur många syskon har du: En lillebror

Är du blyg inför det motsatta könet: Ibland, beror på vad jag tycker om dem.

Äger du några band t-shirts: En från Kents "vita spelning" på Stadion.

När flög du senast: I sommras, hem från Italien.

Hur många stolar står kring ditt köksbord: Två, det står upp i ett hörn just nu. Lägenheten är inte så stor...

Läser du för skojs skull: Alltid! Sen jag slutade plugga läser jag bara för skojs skull.

Pratar du några andra språk: Engelska och en hel del norska och tyska, några franska och italienska fraser som kan vara bra att ha.

Diskar du din egen disk: Ja, tyvärr...önskar jag hade en diskare eller en diskmaskin.

Har du gråtit offentligt: Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop: En stationär hemma, en laptop på jobbet.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Ja, hål i öronen (så ordinärt så man nog inte kan kalla det en piercing) och en tatuering.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Nej, det beror väl på vem som bjöd ut vem?

Kan du kasta macka: Ja.

Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.

Vad har du med dig in på bion: Godis, gärna M&M.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Olika, det berodde mycket på läraren. Men matte var aldrig någon favorit...

Gillar du att flyga flygplan: Mnja...det beror ju på vart man är på väg, själva "sitta på flygplanet i X antal timmar" kan jag slippa.

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor, mycket humor.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: Ja.

När sov du senast på golvet: Hmmm...det var ett tag sen. Soffor har det blivit många men få golv. Sov på ett båtdäck för några år sen, räknas det?

Vilken är din favoritdrink: Gin & Tonic. Men jag dricker sällan sprit, tycker bättre om vin.

Gillar du din boende situation: Ja, det är helt ok. Det jag saknar mest är en balkong.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: Sju till åtta timmar helt klart.

Äter du frukost dagligen: Ja, jag fungerar inte utan frukost.

Är dina dagar fullbokade och stressiga: Nej, bara ibland.

Vilken är din favoritfrukt: kylskåpskalla apelsiner och rosa grapefrukt. Färska, solvarma hallon, riktigt färsk saftig mango.

Hur gammal blir du nästa födelsedag: 30 i morgon faktiskt! (23/1)

Tror du på liv på andra planeter: Ja, det finns för många planeter för att vi ska vara helt ensamma.

Tror du att Gud är man eller kvinna: Gud finns inte.

Hur valde dina föräldrar ditt namn: Det finns en 60-tals sångerska med samma namn som mamma gillade. Fast det var nog mest namnet hon gillade.

Gillar du senap: Fransk eller grov skånsk.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm: Tveksamt....

Sover du på sida, mage eller rygg: Allihopa och jag byter nog var femte minut.

Tycker du om att krama folk: Ja, men bara sådana jag känner väl.

Skulle du säga att du är trendig: Nej, inte det minsta.

Äger du en digitalkamera: Ja, och jag hoppas på en till i morgon...

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Han Solo så klart!

Tycker du att du är attraktiv: Ibland, on the good days. Men det håller sällan i sig..

Vad är du allergisk mot: En del pollen, en del mat, en del pälsdjur

Får du dåligt samvete efter du ätit kött: Nej.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Max eller Sebastian tror jag.

Phew, lång lista!

2 kommentarer:

dddd sa...

Vad? Flämt! "Nycklar till FS-skåpet"? Slipper du byta om i det vanliga omklädningsrummet? Oooooo, the orättvisa! :(

Mel sa...

Mnja...vi kan byta om i ett annat rum om vi vill men det är så litet så jag byter om i det vanliga omklädningrummet. F&S nyckeln är bara till hänglåset jag har på de vanliga skåpen, man måste ha med sig ett eget för trots att det är F&S så stjäl folk som korpar...