måndag, januari 01, 2007

Gott nytt år då...

Det är väl det man säger så här 1:a januari. Personligen tycker jag det här är fel land för nyår i december. 31:a december 2006 var grå, regnig och mörk, 1:a januari 2007 är grå, regnig och mörk, ursäkta mig om jag frågar, men vad fan är det vi firar?

Saken blir ju inte bättre av att jag under gårdagen fick 20-talet sms från de gamla vännerna nere i Australien. Deras nyår var naturligtvis fylld med bad, varma stränder, grillning i trädgården eller picknick i parken. Sverige är inte rätt land...

Gårdagkvällen var inte precis världens mest upphetsande. Har aldrig varit så oupplagd för ett nyårsfirande förr. Det slutade med att jag var hundvakt hemma hos föräldrarna, åt mycket gott med en liten Kings Charles spaniel svassande runt fötterna, tittade på After Dark i soffan med vovven liggandes tvärs över benen och när tolvslaget kom låg hon och jag i sängen med öronpropparna i. Nyårssmällarna klarade hon bra faktiskt, hon gnällde bara lite grann men höll sig lugn.

Så, gott nytt år på er och så hoppas vi alla att ungjävlarna på gatan kan sluta smälla rakter någon gång...

1 kommentar:

dddd sa...

Ja, min stackars katt skiter nästan på sig när det smäller. Han ligger fortfarande under sängen, traumatiserad...
Och, ja, det här är ett skitland. Var är all snö. När det är jul ska det vara snö. Kallt som fan eller varmt som fan. Inget mellanting. :(