torsdag, januari 11, 2007

Människohat

Vet ni vad jag hatar? Människor som helt oberört går förbi när man kör omkull med cykeln.

Där låg jag, i en hög på gatan med cyklen över mig, hål på både jeans och knä och allmänt omtumlad efter en oväntad isfläck. Och TRE personer som såg mig vurpa bara går förbi utan ett ord! Inget "Oj, hur gick det?" eller "Behöver du hjälp?".

Vad är det för jävla stil?

Det är fan i mig sådana människor som blundar när polarn drämmer till sin fru eller väljer att "inte se" när någon tjej skriker efter hjälp i ett parkeringshus när tre killar våldtar henne.

Det är sådana människor som lämnar anonyma arga lappar i tvättstugan...

2 kommentarer:

Emelie sa...

Håller med...ibland är ignoransen i det här landet irriterande total!
Om det hjälper...jag hade stannat!
Hoppas att det gick bra med dig trots allt!

dddd sa...

Det finns ett särskilt litet helvete för sådana människor. Jag lovar. Där de blir tvungna att äta avföring. Jo, det är sant. Faktiskt.

Aj - hoppas att du inte skadat dig... Tröstkramar...