tisdag, januari 23, 2007

Grattis på födelsedagen till mig då

Japp, i dag är det den stora dagen. Trettio år sen man föddes en kall söndag i januari (eller, jag tror det var kallt, det var alltid kalla vintrar på 70-talet).

Det blir lite firande på lunchen och sen lite mer i kväll med familjen men den stora festen blir först på lördag. För vem har några som helst pengar kvar dagarna före den 25:e så här efter både jul och nyår? Den 23:e januari är egentligen den absolut sämsta dagen att fylla år på, precis i slutet på årets fattigaste månad. Och till råga på allt brukar kvällstidningarna utse MIN födelsedag till årets värsta dag när den infaller på en måndag. Folk har inga pengar. Ingen semester. Det är måndagmorgon. Det är vinter. Det är mörkt. Det är långt till nästa helg. Allt är bara skit måndagen innan lön i januari. Så det är väl tur att man fyller år just då så man kan ha något att se fram emot.

Och bussen var tio minuter sen i morse. Tio minuter sen på vinterns hittils kallast dag...det kändes som tio timmar och min fötter är fortfarande små isbitar trots dubbla sockor och tjocka kängor. Tur att hatet mot bussbolaget höll mig varm.

9 kommentarer:

Caravaggio sa...

Grattis grattis! Har åren varit till belåtenhet?

Mel sa...

Jo då, jag funderade på det över jul och kom fram till att 2006 nog var ett av de bästa år jag haft någonsin så jag hoppas det fortsätter i samma stil. :)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!! :)

dddd sa...

Äntligen kan jag kommentera här!!! Raaah! Kommentarsfunktionen på just din blogg har krånglat för mig den senaste dagarna. Why?

GRATTIS FÖR TUSAN! :D
Hoppas att du haft en kanondag!!!!

dddd sa...

"den senaste dagarna"

Ayayayaa...

Sv 2 nästa! :D

dddd sa...

Och hatet mot Västtrafik här i Gbg håller mig varm året runt... :(

Mel sa...

Tack så mycket, tack så mycket!

Jag hade en mycket trevlig dag med lite familj på besök. :)

Fröken Lund sa...

Grattis i efterskott!

Mel sa...

Tack så mycket Fröken Lund :)

I morgon blir det fest minsann, minsann. Och sen ska fröken Mel ge sig ut på ny dator jakt! Japp, här ska spenderas!