söndag, februari 04, 2007

fettförbränning

I bland när man går på spinning hamnar man på samma pass som någon av det där träningsnarkomaner som finns på alla träningsställen. I morse var jag på ett 60 minuters pass (det vanliga är på 45-50 minuter) och framför mig satt en sån. En pinnsmal tjej som satt och trampade snabbt, snabbt på cykeln redan en kvart innan passet gick i gång. Hon hade kavlat upp linnet till sport-bh:n och varenda kota i ryggraden syntes tydligt, revbenen gick att räkna och magen var prydligt inrutad. Inte ett gram extra fett på hela kroppen och det var tydligt varför hon var på passet. Fettförbränning.

Hon höll samma takt och samma motstånd hela passet igenom och hade stenkoll på sin pulsmätare. Utan tvekan visste hon precis vilken puls hon skulle ligga på för att bränna maximalt med fett och höll det tempot rakt igenom. När passets jobbiga del var över och två minuters nedvarvning drog i gång trampade hon vidare i samma vilda tempo. När alla andra torkade av cyklarna och lossade reglagen trampade hon fortfarande på. Inte förän alla var utanför salen och stretchade klev hon av cykeln och sprang i väg, stretchade gjorde hon naturligtvis inte. I stället drog hon upp en burk kesella light ur väskan och halsade i sig. Proteinpåfyllning med minimal fetthalt...

Fast jag tyckte inte synd om henne (fast jag borde kanske). Hela passet satt jag och var förbannad för jag satt ju bakom henne och hon följde inte med i takten en enda gång. Varje gång jag tittade upp mot ledaren såg jag henne skumpa vidare i sin egen takt. Det stör mig så förbannat när någon sätter sig längst fram och sen inte ens bryr sig om att följa med i passet. Sätt dig längst bak då så jag åtminstone slipper se din beniga rumpa hoppa omkring i otakt!

Usch vad elak jag är. Tjejen har ju problem! Men fan, även om man är sjuk kan man väl visa lite hänsyn?! Dumma brud, hoppas hon blir portad från stället (ja ok, och får hjälp också då...).

Inga kommentarer: