måndag, februari 05, 2007

Förbannad!

Jävla mini-boss... Min chef är på semester och en annan tjej har tillfälligt tagit över ansvaret att få in kunder till mig. Det första hon gör är att skicka ut mig på ett jävla admin jobb som någon i kundtjänstgruppen egentligen ska ta "men du är ju ändå ledig". Sen skickar hon ut mig på ett till sånt uppdrag i dag och i morgon. Och nu mailar hon och säger att hon vill skicka mig på ett nytt jävla admin jobb resten av veckan! Som dessutom ligger långt ut åt helvete så jag måste åka buss och företaget har okristliga arbetstider (vadå börja 07:30!? Är du dum i huvudet eller? Jag är marknadsförare, jag glider in vid 8:30 med en latte och dagens Metro) och är på det hela taget trist så in i helvete.

Va fan! Jag är ingen jävla back-up i kundtjänst! Du har fem stycken anställda som springråttor att skicka ut så skicka ut dem!
Ja, jag jobbade extra åt er när jag pluggade men jag tog examen 2003 och har fan i mig lämnat hela admin svängen långt bakom mig så nu får du fan se till att fixa in kunder till mig som du har betalt för och så låter du mig ha ledigt med lön under tiden!

Subba.

Edit: Allvarligt. Rädda mig någon! Jag kommer att avlida av att tvingas tillbrina fyra hela jävla dagar på det deppiga företaget med det menlösa monkey wanker jobbet de vill att jag ska göra! Jag vill inte! Jag känner mig som en 4-åring som måste gå hem från barnkalaset; VILL INTE!!! VILL INTE!!! VILL INTE!!! (lägger sig ner på golvet och sparkar vilt med armar och ben).

Ju mer jag tänker på det, ju mer känner jag att avsky och hat i varenda liten por i hela kroppen.

Undrar om jag har en liten förkylning på gång? Jag hade ju faktiskt ont i huvudet i förmiddags. Och lite ont i halsen i fredags. Jag har itne varit sjuk sen januari förra året, det kanske är dags för en riktig förkylning? Det vore väldigt lägligt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lider med dig. Fy, vad hemskt.

Funderat på att starta eget?

Mel sa...

Nej, faktiskt inte. Jag är för bekväm...det är skönt att någon annan letar projekt åt mig så slipper jag bekymmra mig om det och alla ekonomi. Och tids nog kommer någon av mina uppdragsgivare plocka in mig för gott och då slipper jag jobba som projektanställd (även om jag trivs med det för det mesta, jag gillar att hoppa runt lite grann).

dddd sa...

Du låter väldigt förkyld. Jag säger bara: sjukskrivning.

dddd sa...

Och råttgift i subbans kaffe.

Mel sa...

Förkylningen vägrar ge sig till känna och dessutom är jag för snål... och sen måste jag ju hitta ersättare till mitt spinningpass också. Och råttgift är ju en intressant tanke även om jag personligen föredrar laxermedel, men jag kommer inte in till kontoret på ett tag. ;)

Johanna sa...

uä. låter groteskt jobbigt. kämpa på!

glöm inte säga till chefen sen när han kommer tillbaka hur mkt du saknat honom. då kanske du får högre lön och grymmare arbetsuppgifter.

jä!

Mel sa...

Det låter som en bra idé, jag ska ju ha ett nytt projekt nu så man kan ju försöka få upp lönen ett snäpp ocskå. :)