måndag, februari 05, 2007

Vovvar

Jag har ett kort tillfälligt uppdrag eftersom mitt senaste projekt tog slut i onsdags. Så jag sitter vid skrivbordet på det nya företaget pillar lite på datorn. Plötsligt tassar en tax förbi min dörr. Och sen en till. Jag kikar ut genom dörren för att se om jag möjligen såg i syne men ser inga taxar. Däremot en golden retriver som som sniffar på en krukväxt. Bort i från matsalen kan jag höra klickandet av klor mot golvet. Golden retrivern kommer bort till mig och sniffar lite på mina jeans också innan han (eller hon) tassar vidare. Runt hörnet kommer de två taxarna och nu har de sällskap av någon sorts blandras vovve också. De nu fyra (?!?!) hundarna sniffar lite på varandra tills de verkar bestämma sig för att vara polare och tassar i väg bort mot matsalen igen.

Ok...fyra vovvar (och det är inget hundstall jag är på).

Jag återkommer om jag stöter på flera. Det kan ju bli en rätt intressant dag det här.

Inga kommentarer: