torsdag, april 05, 2007

Smärta

Det finns ju en töntig reklam för hårborttagningsvax där en uppspelt brittiska frågar tv-tittaren "are you still a wax virgin?!". Underförstått, "va'fan är du för en jävla tönt som inte pallar med lite vax på dina intimare delar?!"

Jag har hela mitt liv varit en förespråkare för rakhyveln och den funkar väldigt bra. Men det finns ju vissa delar av kroppen som inte reagerar så bra på rakhyvlar och jag vet inte vad som är värst, hårig bikinilinje eller infekterad bikinilinje? Jag brukar luta åt det senare så fram tills nu har jag förlitat mig på boxertrosor. Boxertrosor = ingen synlig bikinilinje. Jag har helt enkelt varit en wax virgin.

Men i dag, inne på Kicks, kom jag fram till att om jag vill ha min snygga Ripcurl bikini måste jag ta till vaxet för att få ett vettigt resultat. Men vad jag förstått så gör vaxning ont? Jävligt ont till och med? Faktum är att det till och med står på asken att om man inte är van bör man börja med benen för att vänja sig vid "upplevelsen". Men jag rakade mina ben i går, jag har inget annat ställa att testa på... Exakt HUR ont kommer det här att göra?

Jag återkommer med rapport i morgon...

5 kommentarer:

dddd sa...

Jag har funderat på EXAKT samma sak under en längre tid. Men jag är liksom allergisk mot smärta. Och bikinilinjen? Kan de golva en innan så man ligger medvetslös under tiden de vaxar? Jag vill ha ett FULLSTÄNDIGT ÄRLIGT utlåtande sedan. OK?

Jag knatar nog iväg till en salong. Vågar inte göra det själv.

Coin-operated boy sa...

Men hur länge räcker ett salongsbesök då?

Anonym sa...

Har aldrig testat vaxning. Är en hyvelflicka än så länge...

CECILIA sa...

Om man säger så här: Första gången jag gjorde en brasiliansk vaxning trodde jag att min sista stund var kommen SÅ JÄVLA ONT!!! Men sedan blir man van och det gör faktiskt mindre ont... Det finns ett skitbra ställe på söder som har en gammal brasiliansk tant som vaxar-hon kan ingen svenska men är GRYM! Salongen heter Brazilian Beauty och ligger på Rosenlundsgatan http://www.jello.se/infopages.aspx?cid=42135 telnummer 08-6583839

Mel sa...

Någon brasilian blir det inte för den här flickan inte...så skoj ska vi INTE ha det!
Men den här gjorde faktiskt inte lika ont som jag trodde det skulle göra så det blev ingen rapport. Det hade vart roligare om det varit mer smärta inblandat, roligare för er alltså, inte mig, jag var rätt tacksam över bristen på smärta måste jag säga!