söndag, april 29, 2007

I bland biter man sig i tungan....

I kväll fick jag höra en sån där kommentar som gör att jag helst vill resa mig upp och gå samtidigt som jag raderar deras telefonnummer ur mobilen. En sån där grej som man inte tror är sann när man hör den, man undrar om personen som sa det ens hör hur de själva låter. Särskilt inte när man hört nog från dem redan.

Hör jag ett ord till om de där förbannade fiiiiina Gant lakanen så spyr jag. Helst på lakanen. Det är lakan. Sover man bättre för att ens lakan kostar 1500 istället för 500? Ska jag ha dåligt samvete eller känna mig som en mindre människa för att jag köper mitt lakanset på Hemtex och inte Gant? Hur är man funtad i huvudet om man sitter och kläcker en kommentar om att "man faktiskt får vad man betalar för om man handlar på Hemtex" när man sitter bland människor som till största delen består av studenter som lever på 7000 i månaden och köper sina lakan på Ikea?

Takt människa, det kallas för takt! Och inte sån som finns i musik utan den sortens takt som gör att man vet hur man undviker att förolämpa människor för att de inte delar din fåndyra smak.

Och F. du vet förstås mycket väl vem det handlar om men du var och köpte öl när diskussionen om dyra jeans och lakan kom up.

Trevlig Kvalborg på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud.

Jag kör med Ikealakan för 19 spänn styck.

Tänk såhär. Om människor vill slänga ut pengar på dyra lakan är det upp till dom.

Men om de i sig sedan använder sig av sin egen konsumtion för att "sparka neråt" tyder det snarare på att de har rätt taskig självkänsla.

Hemtex är lyx och jag har varit jättenöjd med allt jag köpt där.

Låt dom köpa dyra lakan om de vill. Vem bryr sig?

Heja mel!

dddd sa...

Jag håller med Maria. Gode tid.

Mel sa...

Nej, vem orkar bry sig. Men jag börjar tröttnat på Gant lakanen och allt annat fiiiint de har. Men hon växer väl, förhoppningsvis, upp hon också.