onsdag, april 25, 2007

Beslutsångest....

Jag har varit och tittat på en till lägenhet och budgivningen har börjat men jag kan inte bestämma mig! Jag ska göra en föredel/nackdel lista här på bloggen.

Nackdel:
Den är sliten och det behövs göras mycket i den, hela köket, nya golv, måla och tapetsera.
Tid och pengar...
Den ligger på 1:a våningen (jag vill helst bo högre upp, känns tryggare)
Det är inte Sommarro, det område jag egentligen vill bo i (ligger några minuter bort).

Fördel:
Den är några hundratusen billigare än andra lgh jag tittat på.
Den är stambytt, badrummet är nytt.
Spisen är ny och har induktionshäll.
Jag får allt så som jag vill ha det om jag gör om den själv.
Det är ingen insyn i lgh.
Låg avgift
Det är fin utsikt.
Balkongen är större än balkongerna på husen i det andra området.

Jag har sagt till mäklaren att jag avvaktar så länge men jag kan inte bestämma mig. Jag är rädd för att om jag satsar på den är kommer jag ångra mig och ändå vilja leta lgh i Sommarro.

Nackdel Sommarro:

Det är insyn i nästan alla lägenheterna.
Det är mindre balkonger.
Det är dyrare att köpa lägenhet.

Fördel Sommarro:

Det är närmare stan.
Det är ett mysigare och charmigare området.
Min bror bor där.
Stans bästa sushi finns där.

Beslutsångest!

Inga kommentarer: