torsdag, april 26, 2007

Och alla hata vi CSN....

Man ska ju inte tro att man slipper bråka med CSN bara för att man slutat plugga! De jäklarna ska ju ha tillbaka sina pengar också och inte ens det kan de sköta smärtfritt!

Varje halvårskifte brukar jag få en packe inbetalningskort till CSN som jag matar in i min internetbank och sen glömmer bort, CSN är obehagligt och jag vill ha så lite som möjligt med dem att göra. I januari i år fick jag bara fyra inbetalningskort i stället för sex. I förra veckan fick jag en ny packe med ett inbetalningkort på ena lånet och fyra på det andra, varför vet jag inte men nåt har ju tydligen gått fel. För när jag matat in mina nya inbetalningar ser jag att jag redan haft en betalning på 1100 till CSN den här månaden! De jävlarna vill ha 2200 den här månaden! Jag har fått FYRA inbetalningskort med förfallodatum 30:e april! Och det betyder att nåt är fel och jag måste riiiiiiiiinga dem och sitta i timmar och vänta på att någon av deras inkompetenta handläggare masar sig till telefon och svarar och säger att allt är minsan mitt fel och CSN tänker minsann inte ge mig några pengar, nej, jag kan minsan betala 2200 den här månaden.

Åååhhh.....det blir så jobbigt! Jag vill inte...måste göra det i morgon och nu är jag apförbannad på CSN hela kvällen och vill bara att hela CSN ska utplånas i någon freak jordbävning.

Återkommer i morgon..om jag överlever närkontakten med CSN. Risken är överhängande att jag får en hjärtattack.

5 kommentarer:

CECILIA sa...

Jag har autogiro med CSN en gång i månaden drar de rätt belopp och jag slipper bry mig!

Anonym sa...

Jag betalar också månadsvis. Och de är så glupska. Alldrig nöjda utan vill bara ha mer, mer, mer...

Grrrr. Avskyr CSN för att det är sådant krångel jämt.

Mel sa...

Var tvungen att bråka med dem i morse. Naturligtvis hade de ingen förklaring till varför det strulade helt plötsligt och bla bla bla bla så nu måste jag hålla koll på mina CSN sidor så att betalningarna kommer in ok och de inte bara "mystiskt" försvinner in i CSN's svarta hål...

dddd sa...

Fan. Nu får jag ågren. Fatta hur mkt jag kommer att få pröjsa tillbaka. Jag har merkostnadslån och har dessutom pluggat utomlands. Uuääää. Skit samma.

Mel sa...

Jag har också lån från studier utomlands... Det är inte kul att betala tillbaka. Jag dagdrömmer om att någon gång få gå upp till CSN kontoret i stan och säga "Hej, jag vill betala av hela mitt lån. Nu." Ååhhhh så skönt......