tisdag, april 10, 2007

Min kollega...

Min kollega kommer tillbaka efter påskhelgen, hon har varit sjuk veckan innan och inte varit på jobbet sen sista fredagen i mars. Hon kommer in strax efter åtta och ägnar sen dagen åt att 1/snacka med kollegorna om diverse 2/chatta med dottern på MSN 3/gå igenom sin mail och beklaga sig över hur mycket olästa mail hon har. Hon tar lunch i en timme och rensar sen vidare i mailboxen (vilket bland annat innebär att hon skickar över ett gäng mail till mig som jag ska ta hand om...). Strax före 15 stänger hon av datorn och i väg till vårt andra kontor för ett gemensamt "fira 50-års gubben" fika. Hon kommer inte tillbaka den dagen.

Vad ska man säga? Herregud människa, gnälla en hel dag över att du är översnöad med jobb och sen breezea genom en sex-timmars arbetsdag?

Ja jisses...

4 kommentarer:

Anonym sa...

eeh...öööh...förlåt? Inser hur jag varit idag..fast jag var bara ledig en dag, men istället för at MSNa med dotra hade jag med henne på kontoret..undrar hur roande det var när hon sprang omkring och kastade pappersflygplan halva dagen? :)
Om det är någon tröst var jag antagligen den ende som fick en sprängande huvudvärk pga det..

Anonym sa...

Usch, vilken jobbig typ. Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon är en LAS-paragrafryttare också som kan slöa på andras bekostnad utan att ens riskera att bli av med jobbet...

dddd sa...

Kan du inte lägga lite laxermedel i hennes kaffe?

Mel sa...

Mnja...behövs inte egentligen. Det är ju hennes jobb och bara för att hon slackar så får inte jag mer att göra. Men tack för tipset, jag ska spara det för eventuellt framtida bruk. :)