onsdag, april 04, 2007

Min förbannade jävla granne!!!!

Utbrott!! Utbrott av den större jävla självdestruktiva sorten!

Min förbannade jävla granne som bor i lägenheten ovanpå...

Han är nog busschafför eller nattstädare eller något annat miserabelt yrke som kräver skiftgång och sena nätter. Han är född -54 (jag jobbade för hyresvärden för några år sen och kollade naturligtvis upp mina grannar, det hade du också gjort!) och bor ensam i en 40 kvadratmeter stor hyres 2:a. Jag ser framför mig en ordentlig ölkagge, illasittande jeans, gubbsvettsodör och flint. Möjligen skild med barn han aldrig träffar, bitter, missunsam och besviken på livet.

Och vad har då denna patetiske man gjort mig? Jo, han lagar mat. Sent på nätterna. Och i natt satte han rekord. Kvart i tolv väcktes jag (och jag sover med öronproppar...) av att han upprepade gånger dunkar i diskbänken. Sen smällde han några gånger i köksluckorna, slängde upp ugnsluckan, dängde ner något tungt i diskbänken igen, drog under stort buller ut ugnsgallret, slamrade med det på diskbänken, smällde igen ugnsluckan och tappade (slängde?) ett tungt något i golvet som låg och vickade fram och tillbaka flera gånger innan han tog upp det och drämde det i diskbänken.

Och så fortgick det i två timmar allt medan jag låg och kved med öronpropparna halvvägs in i hjärnbarken, kuddarna över huvudet och fantiserade om hur jag bäst kunde krossa hans fingrar med en tung gutjärnsgryta. Vid två-tiden tystnar han äntligen och jag somnar för att med allt annat än solsken i blick dra mig upp ur sängen några timmar senare.

Precis som MikeBike ruvar jag nu på värsta tänkbara hämd för ni ska inte tro att det här är första gången det händer! Nej, snart två år har jag tvingats lyssna på hans försök till att bli Sveriges svar på Jamie Oliver. Hittils har jag inte aldrig väckts av hans buller men nu är det fan i mig nog! Min nattsömn är helig och studenterna ska veta att jag dragit ur många proppar i mina dar för att tysta den mest envetna tisdagsmorgonsefterfest (ja, det är kul för er att ni festar men jag har TENTA 08:15 ppå PostScriptum!!).

Du vet inte vem du väckt, gubbe lilla...

2 kommentarer:

dddd sa...

Välkommen till min värld. Din arma stackare. Jag mördar din granne om du mördar min. Deal?

Anonym sa...

Fan..nu blev jag hungrig..undrar om man skulle steka något? ;)