torsdag, april 19, 2007

Hallå, vad hände?

Vad hände med våren då? Jag har ju beställt färsk sparris och rosévin till helgen, hur ska jag kunne få vårkänslor när det spöregnar och blåser styv kuling utanför?! Vad hände med klimathotet, jag kan ta lite klimathot om det bara slutar regna tills jag ska cykla hem för jag har inga regnkläder med mig, inte ens ett litet paraply.

Dessutom öppnar den nya gallerian idag, tvärs över gatan från mitt jobb, en lite exklusivare galleria som marknadsföraren beskrev den. Hon har tydligen bestämt vilka märken som är "rätt" och vilka trender som är "hetast" och bara de får finnas i "vårt svar på Stockholms Biblioteksgatan". Annonsbildens utlovade flanörsstråk med chica shoppar som sippar espresso och äter crepes i solskenet känns rätt långt borta, jag ser mest sandig trottoarstump, stadsbussar och byggjobbare. Men vi ska ner på lunchen och se vad som finns, jag med mina hela 360 kronor på fickan innan den 25:e. Räcker till en halvtimme med deras "personal shopper" (första i hela stan, alla nu, imponerat "ååååhhhh!") men då har jag nog inte råd att köpa några kläder.

3 kommentarer:

dddd sa...

Åååååååhhhhh.... :D

Anonym sa...

Gör som jag! Flanera i butiker men köp ett par häftiga örhängen eller så om du har ont om pengar. Det finns mycket snyggt under hundralappen! Kläder får väntas tills plånboken blir tjockare ;-)

Mel sa...

Blev du imponerad Miss KYD? ;)

Maria, jag flanerade i inredningbutiken där...mycket fint var det! Men nu är det bara två dagar kvar! :)