tisdag, december 12, 2006

Rymden live!!

Jag sitter och kolla på LIVE webb-tv från rymdstationen ISS. Faktiskt real mother fucking LIVE bilder! Från en RYMDSTATION 400 kilometer upp i RYMDEN ner i min lilla dator med mitt lilla Glocalnet bredband! Jag kan se Christer Fugelsang flyta omkring i tyngdlöshet och snacka med sin kollega och göra sig redo för sin första rymdpromenad! Och det är LIVE! Det är så förbannat häftigt att jag inte riktigt vet hur jag ska smälta det. Fatta att vi kan sitta hemma vid datorn och kolla på live bilder från rymden?!

Nu dök det upp en sån där karta man ser i flygplan på långflygningar som visar att ISS nu befinner sig någonstans över Centraleuropa.

Det här är så coolt!! :D

2 kommentarer:

dddd sa...

Hahaha! Jag har inte sett det här inlägget - du och jag verkar vara lika frälsta nu. Jag var superanti fram tills igår. Nu vill jag inget hellre än att vara i Christers kläder. Aaaah! Fatta häftigt. Jag dör. :D

Mel sa...

Det är så coolt! Jag har rymdbilder som bakgrundsbild på datorn på jobbet :D

På torsdag kommer han ner om schemat håller. Det ska jag också se! Lagom till jul, hoppas, hoppas bara allt går bra!