fredag, december 08, 2006

Baciller...

Jag brukar inte nojja över baciller, virus, bakterier och allt annat som far omkring. Om jag får säga det själv är jag rätt laid back vad det gäller allt sånt, att gå på allmänna toaletter gör mig inget och vinterkräksjuka har inte oroat mit särskilt.

Tills nu. Normalt sett är vi sju stycken i vårt lilla kontorslandskap, nu är vi två. Resten? Två vinterkräksjuka, två förkylningar, en influensa. Dessutom under hösten har alla på kontoret utom jag haft minst en förkylning, sen är det två fall av vinterkräksjuka och tre influensare.

Peppar, peppar, ta i trä men jag har inte varit sjuk. Än. Det finns liksom en anledning till varför jag just tvättade händerna två gånger efter toabesöket. Hela kontoret är en smitthärd och överlever jag helgen utan att bryta ut i en kombinerad vinterkräkinfluensaförkylning ska jag tacka alla högre makter.

Tyvärr inser jag att risken är överhängande för att jag kommer att bli sjuk precis till jul när jag ska flyga ut i Europa. Planet kommer inte kunna landa för jag sitter inlåst på flygplanstoaletten med akut ni-vet-vad...

Så på lunchen ska jag gå ut och köpa en handkräm för mina händer kommer att tvättas ofta framöver!

1 kommentar:

dddd sa...

Apotekets (ACO) handsprit. Och smörj sedan in med bra handkräm.
Alla eventuella baciller stendör. Jag torkar bajs for a living (äldreboende). Jag vet vad jag pratar om. Det roligaste är när kräksjukan kommer och man har x antal vårdtagare. Whooopieee! Vart ska du förresten?