torsdag, december 21, 2006

in i dimman...

Fan! Fan! Fan! Jag ska flyga över till Storbritannien i morgon bitti och vad tror ni pågår där? Jo, dimma! Massor med tjock, fet dimma som gör att flyg ställs in, köerna är enorma och jag kanske tvingas fira jul på Gatwick Airport... Vet inte om jag vågar åka i väg? Tänk om vi tar oss till London men inte vidare med vårt andra flyg? Jag har ingen lust att fira jul i inrikesterminalen på Gatwick Airport!!
Och väderprognosen för fredag, lördag och söndag är bara DIMMA och dålig sikt...buuuuhuuuu!!

Edit: Åhå...jag sitter här på jobbet och har ont i magen. Jag avskyr sånt här, jag vill så gärna åka över! Jag har sett fram emot det hela hösten och så blir det så här! British Airways har ställt in ALLA sina inrikesflyg i dag och risken är rätt hög att det blir precis likadant i morgon och då vågar vi ju inte åka! Tänk om vi tar oss till London men inrikesflyget vi ska med ställs in? Och vi skulle vara borta så kort tid och om vi inte kommer i väg förän på lördag eller söndag är det nästan meningslöst för vi ska åka hem igen på onsdag...

Och ingen julgran har vi och ingen julmat och ingen julstämning och allt är bara skit. :(

3 kommentarer:

dddd sa...

Näää, fasen... Hoppas verkligen att det ordnar sig. Men fastnar du på flygplatsen får du ju asmkt inspiration till att blogga. Eller hur? Nä, allvarligt nu. Hoppas verkligen att du kommer iväg. Har u familjk där borta?

dddd sa...

Slant visst med fingrarna...

Mel sa...

Ja, jag har en del familj där. Och ironiskt nog är det första gången vi åker över för att fira jul hos dem...

Måste bara hålla tummarna...de flyg vi ska med i morgon var i alla fall inte inställda...bara lite försenade.