fredag, december 08, 2006

inget disco

En låt som definitivt inte får mig att kontorsstolsdansa är Ludacris och Pharells "Moneymaker" (som P3 just spelade).

Jag gillar verkligen inte den sortens hiphop med texter som porrnoveller.

Ett smakprov:

Be thankfull that Pharrel gave you something to bump to
Luda - I'm at the top of my game
You want my hands from your bottom to the top of your frame
And I - just wanna take a little right on your curves
And get erotic giving your body just what it deserves and
Let me give you some swimming lessons on the penis
Backstroke, breaststroke, stroke of a genius
Yepp call me the renissance man get up and
I stay harder then a cinderblock man
Hey I;m just a bedroom gangster
And I've been meaning to tell that I really mus thank ya when you shake your moneymaker.


Lider hela hiphop världen av kollektivt peniskomplex? Jag har ingen annan förklaring till varför det alltid ska rappas om dyra bilar, brudar med tits n' ass som bara vill suga av grabbarna i viden, allt blingbling, dyra diamanter, dyr champagne, private jets allt annat de visar upp i sina videos (videos? videoer? videorna?) och texter.

Jag finner ingen annan förklaring att de alla har snoppar som jordnötter, varför skulle de annars visa upp alla sina penisförlängare?

Och porr. Vill jag ha porr kan jag hitta det själv på nätet, tack. Och det kommer inte vara i form av Ludacris slemmiga rappande...

4 kommentarer:

dddd sa...

Eeeeeew.... Ludacris --> äckel.
Men Eminems "Shake that" är ju också rätt trevlig.

"...hope you don't mind, I told 'em that you like it from behind. Shake that ass for me, shake that ass for me, come on now..."

Det värsta är att låtfan är så catchy att jag kommer på mig själv med att nynna på den då och då. Wtf?

Caravaggio sa...

Därför att bling bling, hoes, dompa och hummer trucks är sånt dom inte riktigt kan unna sig medan dom är okända smågangstas i hoooden. Därför vill dom gärna visa att dom blivit nåt och samtidigt få resten av Compton/Brooklyn/Queens mm att drömma om ett liv i överflöd.

Där fick du nästan en 5-poängsuppsats i hiphopens leverne.

Anonym sa...

"Let me give you some swimming lessons on the penis"

ha ha det var det värsta jag hört! Tänk att få den raggningsrepliken levererad till sig.
Yummi.

Mel sa...

Jag fick äckelrysningar och kastade hörlurarna i från mig...ewww, eww, eww!

Men tyvärr så verkar det ju sälja rätt bra och så länge folk köper det kommer de ju fortsätta i samma stil.