fredag, december 22, 2006

Nähä...

Det blir inget Storbritannien för mig i jul... Vi åkte ut till Arlanda tidigt i morse för att se hur läget såg ut. När vi kom fram till British Airways desken var det bara att konstatera att det blir en svensk jul... Vårt flyg var minst fyra timmar försenat om det ens skulle gå. Lyckades vi ta oss till London var det sen omöjligt för BA att hjälpa oss, vi fick ta oss fram bäst vi kunde. I och med vi skulle till en av kanalöarna var det inte läge att ta en bil eller tåg... Och att boka om gick inte, alla flyg var knökfulla så missade vi vårt andra flyg från Gatwick så var det kört, jul i inrikesterminalen på Gatwick hägrade...

Inför det bistra läget insåg vi fakta, att ge sig av till London och riskera att fastna med alla andra ca 40´000 strandade passagerar i London var inte värt risken.

Så, god jul på er och fan ta all jävla dimma!

3 kommentarer:

dddd sa...

En jävla massa sprit och cholkadglass. Det gör susen.

Nä. Fan, vad synd! Verkligen jättetråkigt. Vet du, jag ska fira med mina två småsyskon som är 8 resp 10 år gamla. Jag kommer få fnatt efter en sisådär 5 minuter. Förmodligen. Jag vet inte om det är ngn tröst, men, men... Och jag har noll julstämning hemma jag med, för den delen. Förutom pepparkakshuset som sambon knåpat ihop.

Har du ngn familj kvar här?

Mel sa...

Jag börjar få lite julstämning nu. Jag har familj här hemma, både mamma och pappa så det blir vi tre till jul. Vi satt och spelade kinaschack före middagen och då fick jag riktig julstämning.

Jag tycker mest synd om min stackars farmor som förberett det här jättemycket. Fixat så att våra rum skulle vara fina, köpt särskilt mat, en julgran och allt. Och inte nog med att vi inte kommer, min farbror ringde just och sa att hans och fasters flyg från Luton blivit inställt också så farmor och farfar blir helt ensamma i jul i alla fall :(

Spela spel med dina små kusiner, lite hederliga brädspel, typ Jakten på försvunna diamanten eller nåt. Och så äter ni för mycket choklad och pepparkakor och dricker julmust, då får du nog julstämning :D

dddd sa...

De är mina småsyskon. Men jag får ändå fnatt, hahaha! Ganska rejäl ålderskillnad - 16 år. Det blir nog bra. När den värsta sockerkicken lagt sig... ;)
Ha en kanonjul - även om det var tråkigt att du inte kom iväg...

Kram!