fredag, december 15, 2006

julfest

Nu låter jag som
Silverfisken men det var fest på byrån i går.
Vårt kontor i 1800-tals huset hade gjorts om till Fanny och Alexander av kontorets julfascist med ett fantastiskt resultat. Allt var perfekt ända ner till julgranen som vi lånat från fotostudion i kontoret under oss. Två kom vi därifrån och då hade flaskan med whiskey tömts (dock inte av mig). Jag höll nästan mitt "ett glas vin och sen mineralvatten" löfte. Tre glas vin blev det och sen drack jag nog två liter vatten under kvällen, julmat gör mig så törstig och bättre blev det ju inte av att det var så varmt i lokalen hela kvällen.
Att öppna fönstrena gjorde knappat någon skillnad, när jag kom hem vid halv tre var det 11 grader utomhus...och det är en dryg vecka till jul. Vi kanske ska ta och slå ihop jul och midsommar? 11 grader och regn kan ju lika gärna vara en svensk sommarkväll.

Två julfester avklarade, två kvar.

Inga kommentarer: