måndag, november 06, 2006

Tillbaks i stan

Nu är jag tillbaka i stan igen. Swebuss Express är mitt nya hatobjekt. Bussen gick visserligen i tid men föraren kompenserade det (?) genom att köra i 150 hela vägen ner till Örebro. På vinterväglag. Jag har hört alldeles för mycket om Swebuss kassa däck och bromsar för att känna mig bekväm när bussen kör om en hetsig stockholmare i Audi på raksträckan utanför Västerås. Med möte. Jag satte mig längst back med någon sorts idé om att när vi kraschar så borde det vara den säkraste platsen. Sen upptäckte jag att bussen inte hade några säkerhetsbälten och jag funderade på om det kunde vara värt att kliva av i Västerås och ta tåget resten av vägen. Men jag överlevde. Och jag överlevde mitt första besök på ett dagis på över 25 år, om jag överlever attacken av dagisbaciller återstår att se. Dagisbaciller är lika lömska som Swebuss. Men jag har köpt någon sorts naturmedel på Apoteket och jag hoppas att de håller vad de lovar. Någon som vet om röd solhatt verkligen stoppar upp förkylningar?

Nu ska jag äta en vitlöksklyfta och honung (inte samtidigt) för en kompis sa att det var jättebra skydd mot dagisbaciller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gaaah! I Göteborg har vi Göteborgs Spårvägar som hatobjekt. Det ska bli så underbart när snön kommer. Not. De är lika oförberedda varje år. Totalstopp och förseningar. Åka kollektivt och bidra till miljön, my ass. Vänta bara tills jag får körkort... Sitter hellre och skriker på folk i min egen bil än åker spårvagn i rusningstrafik.

Mel sa...

Jag sitter på min cykel och skriker på folk. Det funkar lika bra! :)

Anonym sa...

Du kan ju bara rulla förbi alla idioter och göra obscena gester med ena handen. Toppen! :D