tisdag, november 21, 2006

Inte mycket blogg

Det blir inte mycket bloggande i dagarna. Jag sitter vid datorn men jag är djupt försjunken i mitt sprillans nya nördprogram, MixMeister Express 6. Jag köpte det härom kvällen och håller nu på och går igenom hela min skivsamling i jakt på de perfekta låtarna till mitt spinningpass. Bpm ska pitchas perfekt, längden ska justeras, övergångarna mixas rätt och låtarna ska ligga i rätt ordning för att skapa ett bra pass. Det är rätt mycket pill och det är så jävla kul!

Men det tar all min tid så bloggen får vila. Fast jag hade ett inlägg på lut om en blåst liten fjortisbrud som cyklade till skolan i morse med musik i öronen och huvan uppe. När jag skulle cykla förbi svänger hon plötsligt ut mitt framför mig utan att ens titta bakåt. Jag blir utknuffad i vägbanan framför en bil som lyckas tvärnita en halvmeter framför mig. När jag vrålar "jävla idotunge!!" efter henne hör hon ingenting. Asföbannad cyklar jag i fatt henne och knackar henne bestämt på axlen och skäller ut henne tills bilföraren kommer fram och tar över utskällningen. Jag har aldrig sett någon få av sig mp3-spelaren så snabbt.

Bannlys fjortisar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cykla med hörlurar --> skyll dig själv. Idiot.

DU MÅSTE MÅSTE MÅSTE meddela mig om det där programmet fungerar bra! Lova! Jag har funderat på att köpa ett sånt själv, men det blir aldrig av. Var det dyrt? Och hur 17 gör man??? Är det svårt? Jag är fantastiskt oteknisk, men jag vill så gärna lära mig! Att uppdatera sin musik är DYRT - en skiva kostar MINST 300 spänn och man vill ju ha lite att välja mellan. Fasen! Jag vill också... Buhu!

Mel sa...

Jag har varit in på din blogg och svarat på alla frågor :)