fredag, november 24, 2006

Önskelista




Vill ha, vill ha, vill ha....
De senaste dagarna har jag fått införa surf-förbud på mig själv på www.apple.se. Jag är så grymt sugen på den nya iPod nano 8G. Jag har en liten älskling sen tidigare, en svart 2G Nano, men det där ha-begäret alltså. Det är svårt att stå emot. Min iPod funkgar ju utan problem och varför skulle jag behöva 8GB? Dessutom vill jag köpa en digital systemkamera för att min vanliga systemkamera gör mig frustrerad och min lilla "turist" digitalkamera är inte bra nog. Och sen vill jag väldigt gärna åka till Japan i maj och hälsa på min kompis. Och sen behöver jag snart en ny dator och de är ju inte gratis de heller...Så en ny iPod går helt enkelt inte att få. För om man väger en ny dator mot en ny iPod vinner ju datorn. Och väger man en två veckors resa till Japan, once in a life time grej, mot en ny iPod så vinner ju resan (dessutom borde jag kunna köpa alla dess tech prylar mycket billigare där så bara det är ju ett bra argument). Men det är svårt, svårt, svårt att stå emot. Där av surf-förbudet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck... Samma för mig. Vill ha en bärbar dator, samma Ipod samt en fräsch digitalkamera. Aaaargh... Fatta hur lång tid det kommer ta för mig att spara ihop till allt detta. Det är ju inte so att jag kan önska mig en dator i julklapp. Eller, jo, det kan jag ju. Men jag lär ju inte få ngn... :P

Mel sa...

Jag får en flygbiljett till Storbritanien av föräldrarna så jag får nog inte så mycket mer i julklapp... Man får nog spara själv helt enkelt men det tar tid... Snacka om i-lands problem haha!