tisdag, november 28, 2006

Tack Blogger...

Jaha, men titta vad fint det gick att skriva om el i inlägget från i går kväll. Man kanske ska vara tacksam över att rubriken fick vara med i alla fall?

Jävla bloggercrap.

Anledningen till att inlägget nedan heter "El" är att när jag kom hem i går kväll hade jag ingen sån. Igen. Samma sak som i söndags, svart i några lägenheter medan andra hade sådan lyx som varm mat till middag och lampa i duschrummet. Och eftersom jag kom hem blöt, kall, trött och hungrig efter träningen var saker som spis och lampa i duschrummet rätt viktiga saker. Men man har ju en snäll mor som bor inte alltför långt bort så jag ringde henne och sen bodde jag hos päronen i går kväll. Där skrev jag det misslyckade inlägget nedan. Som blogger tydligen inte ville ha.

Nu hoppas jag verkligen att Vattenfall behagar ha fixat problemet, jag talade med en, faktiskt, jättetrevlig dam på Vattenfall och hon sa att elen hade kommit tillbaka vid 11-tiden i går kväll och vad hon kunde se hade el-killen stannat till 01 och jobbat på problemet. Så man får väl hoppas han inte var för trött för att göra ett bra jobb.

Man är ju så oerhört sårbar när man bor i lägenhet. Man har ingen vedeldad spis direkt, ingen batteriradio. Man kanske skulle investera i ett spritkök så nästa gång elen går kan jag gå ut på gården och värma lite mat i alla fall. Alternativt åka över till sushibaren och köpa med mig 12 bitar av den bästa sushi man hittar utanför Japan (det är sant, min lokala sushibar är bäst i världen).

Nu måste jag faktiskt skriva i hop en pressrelease om ett rätt ointressant ämnen så jag tror inte någon tidning är dum nog att publicera den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att vi upplevde samma sak här i Göteborg. Hela vårt kavrter bara slocknade - också i söndags. Märkligt. Satt vid datorn och skrev på ett inlägg när det plötsligt blev helt bexksvart. Fasen, vad otäckt det var. Kunde inte se ett smack. Var dessutom ensam hemma och började inbilla mig att tjejen från "The Grudge" stod och lurade i mörkret. Suck. Jag MÅSTE sluta kolla på rysare. det är såååå inte bra för min hälsa. ;)

Anonym sa...

Förresten - håller med. Man blir ju helt jäkla handikappad utan el. Vad göra, liksom? Man är ju så satans bortskämd. Ska också införskaffa spritkök, hahaha! Nä - seriöst.

Mel sa...

Jag tittar inte på skräckfilm, jag blir så jäkla rädd. "Lost" är det jag klarar av, och även där måste jag sitta med kudden ibland. Ända sen jag såg Gremlins som barn och i åratal hatade att spola i toaletten för jag var övertygad om att det skulle komma upp gremlins då....