torsdag, november 02, 2006

kryp

Jag känner en man som slår sin sambo. På en fest för några år sen var vi flera stycken som såg hur han slog henne över käken med knytnäven. Det var inte första eller sista gången. Jag känner dem inte alls egentligen, bekantas bekanta, men några av deras närmare vänner försökte få henne att lämna honom och några av killarna gick på mannen och lät honom förstå att de på inga sätt accepterade vad han höll på med. Vad jag vet hjälpte det inte, så vitt jag vet är hon fortfarande hos honom och jag rör mig inte i samma kretsar som dem längre.

Men mannen i fråga gör karriär, då och då dyker han upp i media och kommenterar olika företeelser. Han sitter där i kostym och slips och gör utlåtanden och har proffsiga åsikter. Han är ung men kommer säkert att ta sig upp i samhällets hierarki och bli välkänd inom sitt område.

Respektabel. Men han slår sin sambo. Varje gång jag ser honom i tv-rutan eller som bild by-line i tidningen tänker jag på det. Du slår din sambo.

Jävla kryp. Tar du dig upp i maktposition ska jag sänka dig. Du ska få löpa gatlopp i varenda tidning med mediadrevet i hasorna. Få stå till svars för varenda misshandlad kvinna i Sverige. Representera varenda fega krypa till man som slår kvinnor. Jag kommer att göra dig till kvinnomisshandlarnas poster boy.

Vi som såg vet vem du är och vi rör oss också uppåt i samhällets hierarki. Karma. Lita på att karma kommer att hinna i fatt dig…

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaaaaahhhhh! Sänk det aset!

Till det fega krypet (och alla andra fega kräk som misshandlar kvinnor och barn):
Säg hej till ditt nästkommande liv som dyngbagge.

Jag blir så äcklad.