fredag, januari 11, 2008

Varning för Glocalnet....

Jag har just suttit 45 minuter i telefonkö för att Glocalnet skickade en felaktig räkning till mig.

45 fullkomligt bortslösade minuter innan de svarade och hur enkelt som helst tog bort räkningen.

45 minuter av mitt liv som jag aldrig kommer att få tillbaka.

45 minuter av ilska, irritation och frustration.

Jag har åldrats två år under de här 45 minuterna och och fått minst tio gråa hår.

Jag är inte ens kund hos Glocalnet och jag tror de försöker hämnas. I höstas sa jag upp mitt avtal med dem och flyttade över telefoni och bredband till en annan operatör. Sen dess har Glocalnet inte gjort annat än jävlats med mig.

Först skickade de en räkning på 450 kronor för flytt av abbonemang. Den fick jag struken eftersom jag inte skulle flytta abbonemanget, jag sa ju upp det helt.

Sen stängde de av min telefon 7:e november, tre veckor för tidigt, så jag fick vara utan fast telefoni större delen av november.

Sen skickade de en räkning för abbonemangsavgiften i januari som jag fick struken eftersom mitt avtal gick ut 30:e november.

Sen skickade de en räkning på 399 kronor för att jag hade sagt upp mitt avtal innan bidningstiden gick slut. Jag hade ingen bindningstid och det har jag papper på så den fick jag struken.

Och nu fick jag en påminnelseavgift på 20 kronor för räkningen på 399 kronor som jag inte ens skulle ha betalat från början.

Att säga att jag numera avskyr och hatar Glocalnet från djupet av mitt hjärta är ingen underdrift.

Ironin i det hela är ju att under de dryga två år jag varit kund hos dem har allt funkat utan problem, ända fram tills den dag då jag bestämde mig för att säga upp avtalet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Glocalnet så jävla låga som de skryter mem. har betalt för en tjänst jag inte har sen 07.men de jävlarna vill inte betala tillbaka de hundratals kronerna de båst mig på. Mitt råd ha inget med Glocalnet att göra det spar både tid och pengar