tisdag, januari 15, 2008

Ingen vinter att tala om här uppe i Mälardalen precis... Två gånger hann jag med att åka långfärdsskridskor innan mildvädret kom vid jul. Jag hoppas verkligen det blir kallt igen för det här börjar ju bli patetiskt! Min utrustning bara ligger och samlar damm i garderoben! Visserligen gillar jag barmark för då kan jag cykla till jobbet och slipper utveckla stressrelaterat eksem av kollektivtrafiken i stan. Men i alla fall...lite is kan man väl få?



Det är så här det ska se ut! Trettonhelgen 2006, första turen på säsongen, blankis med lite, lite frost på ytan.

Nu när dagarna börjar bli lite längre (ok, det märks inte än men om två veckor så märks det) vill jag att isen ska ligga så man kan vara ute och åka i flera timmar på helgerna. Varm choklad, mackor, apelsiner, sittunderlag, sol... Långfärddskridskor är ju den enda anledningens om finns till att överhuvudtaget inte flytta ner till en liten villa i Toscana så om vintrarna ska se ut så här framöver är det lika bra att flytta!

I övriga nyheter, i söndags var mitt morgonpass helt fullt för första gången! Det märks att folk är uppfyllda av nyårslöften och ångest inför Beach 2008, alla pass är knökfulla och det kryllar av motionärer på alla anläggningar. Jag körde mitt nya pass för tredje gången och det börjar sitta nu. Dessutom sa en av våra mest erfarna ledare att det var ett bra pass och det kändes jättekul att höra! Och tryggt! Jag är alltid lite nojjig över att passet inte ska vara bra nog...

Jag bytte föresten ut The Arks låt mot Billy Idols "White Wedding". "Calleth you, cometh I" blev lite för hetsig, det var svårt att hålla takten hela låten igenom. Det är sådana småsaker man inte känner av förän man kört passet en gång eller två.

Nu ska jag ta och göra någon nytta...

Inga kommentarer: