tisdag, oktober 17, 2006

släpjävel

Varför i helvete ska det vara så svårt att köra med släp?! Jag KAN backa runt hörn med släp! Men fan i mig att det ska vara så svårt att backa och svänga och köra runt med det där förbannade släpet? Och jag hatar att vara tjej och inte klara av det men jag kan inte hjälpa att jag blir stressad av att försöka backa ner för en backe i ett parkeringhus med en bil bakom och en bil framför och en liten jäkla ficka som jag ska in i bara för att hämta upp min nya soffa (som är jäkligt snygg föresten!).

Vi fick på släpet på macken och jag körde in i parkeringhuset och runt och sen skulle vi upp igen för att komma ner igen men det gick ju inte så jag får ta och köra upp och ställa mig på gatan och jag och käre bror (som inte har körkort men det hindrar ju inte tjejen på soffbutiken att titta på honom när hon visar hur vi ska köra för att komma till lagret...) gör god nytta av våra lårmuskler och kånkar upp soffan till släpet, vräcker upp det och gör fast. Börjar fundera på hur i helsefyr vi ska komma ut med bil och släpjävel från tvärgatan vi kört in på. Att på av släpet visar sig vara omöjligt med soffan på, käre bror föreslår att jag ska köra ner och vända på den lilla vändplatsen men den visar sig vara för liten...jag fastnar och det är nu det blir krångligt. Fastklämd mellan en byggkontainer, ett cykelställ och en lastbil från Netto (som dessutom är på väg ut) flippar jag totalt. DET GÅR FAN I MIG INTE ATT FÅ UT BIL OCH SLÄPJÄVEL FRÅN GRÄNDEN!!!

Räddningen kommer i form av chaffisen till Netto-lastbilen. Han vill ju komma ut så han erbjuder sig att köra runt bilen, kan man ratta stor fet lastbil i gränden kan man ju vända med släp så han fixar det. Tack och lov, för min egen stolthet, hade även han problem och ställde släpet i 90 graders vinkel och vi fick flytta på det med handkraft innan det gick att få runt det. Tack chaffisen! Guldkille!

Sen gick resten bra, hem, upp med nya soffa, ut med gamla, bort till återvinningen, dumpa den, lämna släpet på macken, hem igen och skruva på benen och nu står min nya snygga soffa i färgen "cuba mullvad" (vem kommer på de här namnen?! Min sovrumsfärg heter "south beach green" vad det nu ska föreställa.)i vardagsrummet. Äntligen ser mitt vardagsrum ut som ett riktigt vardagsrum och inte som ett studentrum!

Nu ska jag se på House i min nya soffa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

House rocks! Och du - enligt mig klarade du det där med att ratta bilen finfint. Jag har inte ens körkort...

Mel sa...

Tackar! Man måste ju klara sig själv, man vill ju inte bli beroende av nån kille som bara ska "fixa de´gumman".