söndag, oktober 22, 2006

kändisspotting

I dag gör jag ingenting för första gången på många, många dagar. Det vart en låååååååååång dag inne i huvudstaden och jag är seg i dag.

Mentalt sett är jag fortfarande tolv år gammal när det gäller kändisar. Särskilt kändisar man verkligen gillar. Så när Jonas Gardell strosade förbi mig inne på Bonniers Konsthall i går höll jag på att tjuta till som en Nick Carter tokig fjortis. Gardell är en författare jag läst och älskat i många år och det är bara så coolt när man ser någon som han "in the flesh". Men eftersom jag är en väluppfostard svensk sa jag ingenting och gjorde ingenting. Han var i alla fall i sällskap med Viggo Cavling vilket gjorde min kompis väldigt glad för han tyckte det var ett bevis på att vi själva var väldigt "rätt" eftersom vi var på samma utställning som dessa två kulturgiganter (hans ord, inte mitt).

På en mer populärkulturell nivå så såg vi sen Idol-Markus och Idol-Linda utanför någon krog på Mariatorget. Markus är görsnyg...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiihhh, ja, Markus är snygg...
Så, nu har jag varit fjortis så det räcker för idag... Och jag är likandan när dt gäller kändisar. Vare sig det gäller A- B el C-kändisar. Tragiskt nog. Eller, nja, det finns nog gränser, förresten. Tar tillbaka det. ;)

Caravaggio sa...

Det var kanske tur att du inte sa nånting, enligt enormt obekräftade källor och rykten är Gardell bland det otrevligaste man kan tänka sig. Hans bror som jag tror heter Mattias verkar mycket häftigare.

Mel sa...

Vad trist, hoppas det inte är sant att Gardell är så otrevlig! Jag känner ingen som träffat Gardell så jag har ingen koll.