torsdag, oktober 19, 2006

the power is all mine!

Vilken makt man har ibland i sitt yrke. Här sitter jag och bestämmer vem som ska få komma och vem som får stanna hemma när länets största invigning går av stapeln nästa år. Ok, det är inte direkt liv eller död men det är en rejäl politisk och social näsknäpp att inte bli inbjuden. Är du viktig nog för att få komma och sippa champagne med gräddan av kultureliten? It’s all in my hands babe…
Tränger dig före mig i bilkön? No invitation for you!
Stå brevid mig i stinkiga träningskläder på gymmet? No VIP!
Segar du och dina barnvagnsterroristkollegor tre i bred på cykelvägen när jag ska till jobbet? Your invitation is in the shredder dear…

Jag känner mig som Seinfelds soppnazist – NO TICKET FOR YOU!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Snacka om makt! Du och Bindefeldt! Vad är detta för trevlig tillställning? Vad nyfiken jag blir...

Mel sa...

A girl's got to have some secrets... ;)