torsdag, augusti 30, 2007

Ayo Technology

Har ni sett videon till 50 Cent, Justin Timberlake och Timbalands senaste samarbete "Ayo Technology"?

Illamående.

Vi snackar mjukporr, strippande brudar smygfilmade av de tre herrarna med mörkerfilmskamera, tjejerna strippar ,ofrivilligt, i bilen, i lägenheten, på festen när grabbarna "styr" deras rörelser utifrån, får dem att åma sig på stolen, smeka sig själva och skreva med benen. Allt medan Timbaland står i ett kontrollrum som en riktig smygfluktare och kollar in övervakningskamerorna som zoomar in brudarnas nakna bröst.

För egen del är jag inte särskilt oroad, men alla tonårsbrudar. Alla tonårsbrudar som har Justin "Trousersnake" Timberlake som största idol. Hur många av dem kommer, medvetet eller omedvetet, tro att det är så här man måste bete sig för att vara sexig och populär hos killarna? Klä dig i hotpants och uppknäppt vit skjorta, strippa på festen, stå över killen och skreva med benen samtidigt som din tjejkompis stönar och tar dig på brösten?

Jag vill bli miltant feminist.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Både sån musik och video gör mig magsjuk.

Kanske ett sätt att stanna hemma från jobbet? Såg en horribelt dålig musikvideo. Tror du chefen köper argumentet?

dddd sa...

Jag håller med. Jag kan komma på mig själv med att digga loss när jag hör Justins låtar, men efter en stund kommer jag att tänka på hans videos. Faktum är att majoriteten av dem påminner om den ovan. "Work it" med Nelly måste ändå ta priset. Så in i helvetes äckligt. Jag kräks.

Anonym sa...

För fan Mel..vart har du tagit vägen??