måndag, augusti 27, 2007

Somebody get me out of this place!

Åh jag är så utrååååååååkad! Fan vad trist jag har på jobbet. Ska jag berätta vad jag gjort på jobbet i dag?

08:10
Kom till jobbet, slog på datorn, webradion, MSN.

08:15 Kollade Facebook, Hotmailen, jobbmailen. Konstaterade att jag fått två mail under helgen. Surfade runt lite grann. Skrev ut ett av mailen och la in till chefen, bekräftelse på en hotellbokning.

08:40 typ...Kollade mail nummer 2, skickade över en fråga till kollegan, fick svar och besvarade mail nummer 2. Måste ha svar från dem innan jag kan gå vidare.

09:00 Måndagsmöte i en timme.

10:00 Bläddrade i lokaltidningen.

10:10 -11:45 surfade runt på nätet, kollade Facebook, mailen, mailde med en kompis, ringde ett jobbsamtal, fick inte tag på rätt kille, lämnade ett meddelande.

11:45 - 13:00 tog lunch, gick på stan, provade kläder.

13:00 - till nu: Hämtat kaffe efter maten, gjort några ändringar i ett dokument. Mailat med en kompis, ringt ett privatsamtal. Kollat Facebook, mailen, läst Aftonbladet, Expressen, DN, SVD.

Nu: 14:32 Surfar runt på bloggar, väntar på fikat vid 15:00. Det tänker jag dra ut på så länge som möjligt och sen ska jag gå och träna vid 16.

Anledningen till denna inaktivitet beror inte på att jag maskar, det beror på att jag, bokstavligen, inte har ett skit att göra eftersom jag inte jobbar här egentligen. Jag blir tvingad att rulla tummarna resten av veckan... Hmmm...det kan nog bli några blogginlägg under veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser nästan ut som min dag..förutom att jag inte har Facebook då..