onsdag, mars 07, 2007

Lite bloggpaus och en utmaning

Eftersom Miss Keep Your Distance har varit snäll nog att utmana mig i sin blog måste jag ta mig ur blogpausen och svara på den. Blogpausen beror i övrigt på en kombination av nytt jobb och lägenhetsjakt/budgivning/lånelöften/banksnack/total panik över hur förbannat jävla dyrt det är att köpa lägenhet och hur lite pengar jag har. Budet är nu uppe i 880'000 svenska kronor. Åttahundraåttiotusen svenska kronor. För 53 kvadratmeter. Utanför stan. Utan tvättmaskin. Med tvättstugan på ANDRA SIDAN GÅRDEN!!! Jag vet inte om jag orkar med det här...

Men utmaningen! Lista sex underliga saker om mig själv:

1. Jag har fortfarande ett gosedjur i sängen som jag gömmer under sängen när jag har besök. Jag har just fyllt 30...

2. Jag pratar ofta med mig själv och har långa diskussioner om saker jag läser i morgontidningen. Jag tror det beror på att jag måste säga sker högt och upprepa det för att jag ska förstå det, se saker i ett logiskt sammanhang.

3. Jag kan bita på tånaglarna och det händer att jag gör det också. Faktiskt.

4. Jag måste kolla att det inte står någon bakom duschdraperiet när jag kommer hem.

5. Jag har en kändiscrush på en fransk skådespelare som ingen hört talas om. Inte ens i Frankrike.

6. Jag älskar dagar när det blåser jättemycket.

That's it folks...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men alltså..om du vinner budgivningen och flyttar..hur ska vi då få veta något om grannen??

Coin-operated boy sa...

1:an är ju lite knepig faktiskt. Gosar du med dem också? :)
Själv blir jag förbannad när det blåser ute om jag måste vara ute själv. Men det är mysigt när det blir kväll och man är inomhus förstås.

dddd sa...

Min mamma bet (!) av en tånagel en gång. Hon fick åka och ta en stelkrampspruta. Och jag berättade det för hela skolan. Jag tyckte det var skitkul. "Min mamma bet av sin lilltånagel". Stackars mamma. Det bör kanske tilläggas att jag gick i första klass... :P

Håller tummarna för dig i din jakt på The Lägenhet...
Fy fan för budgivning...

Mel sa...

Jerk, det är lungt, jag hittar nog en ny knasig granne. Jag har nog inte berättat det här men detta är inte första gången jag har en huset-mitt-emot-granne som gillar att gå naken...så jag tror nog det dyker upp en till.

"eftertext" - nej, jag gosar inte med vovven, den ligger mest uppe vid kudden bara. Men när jag flyttade till Australien följde den med. Jag var jättenervös för att mitt baggage skulle försvinna och vovven med det.

Miss KYD - alltså...man får ju ta det lite varligt, att bita av en nagel är ju aldrig att rekommendera.
Och tack för lyckönskningen, det är fortfarande uppe i 880'000 men jag ligger lågt nu för det är en tredje budgivare med i leken som ännu inte bjudit så jag vill veta vad hon håller på med innan jag bjuder igen.

Håll tummarna...

Anonym sa...

Kul att du är tillvaks efter bloggpausen!

Jag gillar också när det blåster. Och skulle aldrig kunna göra mig av med mina gosedjur. never.

Caravaggio sa...

Det där var dom freakigaste sex sakerna jag läst hittills. Kudos!

Mel sa...

Man gör sitt bästa för att inte passa in i normen :)

Jenny sa...

Oh! Duschdraperi OCH under sängen! Jag vet inte hur jag skulle reagera om det någon gång skulle finnas någondär.

Lilla Duktig sa...

Kärlek fröken! Massor med kärlek.

Du, jag och duschdraperiet alltså.
Jag lider av samma "åkomma", fast jag måste även kolla varje gång jag går på toa. Bara utifall att.

Mel sa...

Jenny, Lilla Duktig - glad att det inte bara är jag som måste kolla... Men att så många kollar måste ju betyda att någon någon gång faktiskt gömt sig bakom draperiet eller under sängen...uhu!!