tisdag, mars 13, 2007

Funderingar på morgonen

Varför håller en öppnad ask leverpastej bara 5-7 dagar i kylskåpet? Vem äter upp en hel ask leverpastej på en vecka? Jag äter tio gram på min frukostmacka (jag vägde) om dagen och det är 200 gram i asken. Det är 20 dagar med samma ask och ungefär två veckor över hållbarhetstiden. Jag leker med döden i två veckor varje gång jag äter frukost! Och jag vägrar slänga min ask efter bara sju dagar, då har jag ju bara ätit 70 gram leverpastej och det är 130 gram kvar i asken!

En skandal är vad det är!

6 kommentarer:

dddd sa...

Det är därför jag köper sådana tvådelade leverpastejsförpackning. Väldigt praktiskt. Håller längre. :)

Lustigt. Jag har funderat på exakt samma sak. Vem knäcker ett helt pkt på en vecka? Not me.

Anonym sa...

Det var det värsta!

Kan vara att man förväntas leva i kärnfamilj där både mamma, pappa och de små barnen äter en klick leverpastej var och då så räcker det exakt så länge ;-)?

Mel sa...

Miss KYD, undrar om vi är lite konstiga som funderar på sånt här?

Maria, kärnfamiljen...den genomsyrar alla livsmedelshandel. Tur att man kan frysa det mesta! Jävla bigpack...

dddd sa...

Inte då. Fullt normalt att gå runt och tänka på leverpastej. Hahaha! :D

Fröken Lund sa...

Jag tänkte säga samma sak som Tinnitussan. Det är inte bara skandal, det är mobbing av oss som äter frukost ensam! :-(

Mel sa...

Det är mobbing av oss som lever ensamma helt enkelt!
Hur deprimerande är det inte att det första person som tilltalar en varje dag är någon av arbetskollegorna? Oftast har jag inte pratat med någon innan jag kommer till jobbet. Mina vänliga morgonröster består av Olle Garp och Martina Thun och de har hittils aldrig svarat när jag tilltalat dem, de bara babblar på om sitt eget.