söndag, mars 18, 2007

Tim Tams!

Jag har världens bästa kompis. Han bor i Australien och han skickar Tim Tams till mig när helst jag vill. Tim Tams är världens godaste kaka, två chokladkex med chokladkräm i mitten och sen hela härligheten doppad i choklad. Finns i ett gäng olika varianter och den med mörk choklad är min favorit.

Nu är ett nytt paket på väg hem till mig och när det kommer fram ska jag lära er göra Tim Tam Slams. Tim Tam Slams är en nationalsport i Australien och har ett eget inlägg på Wikipedia. Det är kladdigt dock, när en vän till mig skulle prova första gången slutade det med att han fick äta sin TimTam med sked ur en skål med kaffe... Man behöver vägledning av en expert om man ska prova på det här.

Och om ni känner er starka nog att stå emot ett enormt chokladsug så kan jag rekommendera ett besök på TimTams hemsida.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gott. har aldrig hört talas om den innan trots att jag är chokladnarkoman.

Mums!

Mel sa...

Tyvärr är de svåra att få tag på utan en egen langare. Jag har aldrig sett dem i Sverige men man kan beställa dem från USA (?) på www.simplyoz.com och från Australien på www.greataussiefood.com. Men var varnad, har du väl smakat dem är det MYCKET svårt att inte vilja ha fler... De här rackarna är lika beroende framkallande som Ben & Jerry's och svårare att få tag på!

dddd sa...

Fasen. Fatta hur jäkla chokladsugen jag blev nu. Jag ska nog gå och vräka i mig lite hallonpaj. Fungerar det med. Lyx värre! Choklad bara så där! Morrr... :)

dddd sa...

Aaaarrghhhh...

Var tvungen att gå in och bara titta på godbitarna.

Anonym sa...

Åh guuu så gott det låter! Har du testat att beställa från nån av de sidorna? Hur blir dte med tull, frakt osv? /Anna

Mel sa...

Anna, jag har aldrig behövt beställa från nätet, jag har ju min egen langare! :D

Men det står på en av sidorna att de inte tar ansvar för vad som händer med choklad om man beställer det under den varma säsongen...risken finns ju att man får helt smälta kakor. Mina har varit i småbitar i bland när jag fått dem.

Miss KYD, om du kommer tar dig till Friskis & Svettisdagarna senare i höst så lovar jag att ta med Tim Tams till dig...

Daniel sa...

Hör upp alla TimTam-älskare. Nu går det att köpa dom oemotståndliga kexen i Sverige!!! För att stilla sitt chokladsug kontaktar man info@timtam.se Glädjens tid är här! :)